14 March, 2007

Flashback

Jeg så noget underligt på vej hjem i metroen i går... Det var nærmest som at være i en tidsmaskine. Det var noget man slet ikke ser hver dag, noget jeg ikke har set i lang tid.

Det var en af mine medrejsende, som lige havde købt noget - tilsyneladende computer udstyr - som var pakket ind i plastic. Han havde tøbt batterier til, og var tydeligvis glad for sit ny-indkøb. Efter at have puttet batterier i og have fisket en CD op ad sin taske gik det op for mig hvad det var han havde købt.

Det var en discman.

Han var oven i købet glad for den. Det var helt tydeligt. Han fiskede sin CD op ad tasken, puttede batterier i sin nye discman, satte CDen i og sad med den på skødet og hørte musik.

Da han gik ud på perronen holdt han også sin discman helt vandret, og gik forsigtigt for at undgå at musikken skulle hakke...

1 comment:

  1. Åhhh nostalgi... Først kom walkman i de glade 80ere så kom Diskman i 90erne så kunne vi alle sammen høre techno fra cder og kom minidisk (det var sejt) Jeg kan huske at jeg hookede min minidisk op til min computer også lavede jeg en playlist som jeg afspillede direkte ned på minidisk ikke som filer men som et langt lydspor... Så sad jeg og skrev på MSN i mens så der kom hele tiden sådan en "du har en besked lyd" når jeg høre musik. Pisse belastende, men man kunne ryste sin minidisk og man kunne hoppe og alt muligt, lyden hoppede ikke med :-) SMART NOK !?!? Idag skriver vi 2007 i kallenderen der har vi Ipod + noget andre wannabe mp3 afspillere. Dem der køber en Diskman nu er FUCKED UP I SKALLEN !?!? Måske var det en fra et Uland ? Har du tænkt på det ? Måske var det en hjemløs ? Noget i den stil... Ellers var det måske en bærbar dvd afspiller der ligende en diskman. Altså ikke engang børn har sådan noget gammelt hardware !?!?

    ReplyDelete