12 April, 2007

Dumme so

Næste gang nogen spørge hvorfor jeg ikke spiser svinekød siger jeg at jeg er muslim. Hvorfor er det evigt lyksageliggørende at spise svinekød i en sådan grad at man kan tillade sig at se ned på og tilsvine dem, der har fravalgt det?

Der er på mit arbejde en, der er flyttet til Sverige (jeg vil ikke nævne nogle navne), som har en kæreste, der sidder på et af vores kontorer imens hun søger arbejde. Hun får lov at låne en computer, hun får lov til at spise med i vores kantine, og hun får generelt lov til at benytte sig af vores faciliteter. Det er helt i orden, for vi har overskud til at bære at hun er her.

Hun vælger så, at svine mig til i frokostpausen fordi jeg ikke vil spise svinekød. For det er i orden at være vegetar, og det er i orden at være muslim eller jøde, men det er ikke i orden at fravælge svinekød.

Den dumme so vælger at spise svinekød og vælger at mene at hun er berettiget til at være nedladende over for mig pga. mine valg.

Folks dumhed og snævertsynethed overrasker mig gang på gang.

2 comments:

  1. siden hvornår låner du din computer ud til nogen ?!?

    ReplyDelete
  2. Det er sgu ikke min computer, men en af de andre computere vi bare har stående...

    ReplyDelete