23 July, 2007

Det er hårdt at komme tilbage fra ferie

Hvorfor er det, at det er mig, der skal reparere alting her i firmaet? Hvorfor skal det hele bare falde på gulvet hver gang jeg kigger væk? Det kan sgu da ikke være rigtigt, at jeg skal virke som ham, der holder firmaet i live, rent teknologisk!?!

Det er selvfølgeligt meget godt for min selvtillid, at man i den grad er afhængige af mig for at få tingene gjort, men det ville nu være meget rart hvis jeg kunne tage på ferie uden at alt skulle springe i luften.
  • Nogen har sudo rm -rf / på vores udviklingsserver.
  • Vores worker servere er sat ud af drift.
  • Alle tomcat manager wepapps er slukkede.
  • Der er unreleased kode i produktion, som kaster stacktraces i vores log filer.
Jeg vidste godt, at min padawan ville sige noget i stil med "du bliver ikke glad for mig, men jeg har..." når jeg kom tilbage fra ferie, men jeg havde ikke forventet at det ville blive så slemt...

Hvem, der bare var tilbage på ferie...

3 comments:

  1. PIS PIS PIS... du har en rigtig dårlig dag... !?
    Du er min ynglings programør i heeele verden !? Men du kan jo sige til "skade-dyret" om han kommer og underholder mig og laver aftensmad og drikker fredags øl sammen med mig når nu har får dig til at lægge milliarder af overarbejdstimer... ?!? Dumme dumme dumme, nogen burte sætte ham til at lave noget andet... feje eller hente kaffe noget i den stil !?

    ReplyDelete
  2. I det at være padawan ligger at man skal kunne lære noget så man en dag kan blive knight eller master :)
    Har du valgt den rigtige titel?

    ReplyDelete
  3. Han bliver nok aldrig en master, men det ser reelt ud som om han har lært noget af alt dette... om ikke andet er han steget et par levels i at bruge grep på /dev/hda så han kunne finde vores wiki igen (det er jo ikke som om der var nogen fornuftig backup strategi).

    ReplyDelete