28 September, 2007

Censur

For et års tid siden (vil jeg tro, måske lidt længere tid siden) blev jeg censureret i min blog. Det handlede om, at jeg havde skrevet noget om en særdeles inkompetent medarbejder, som jeg skulle arbejde sammen med. Det hele var sat ind i en kontekst, hvor det var ganske tydeligt, at jeg ikke ville sige noget ondt om min arbejdsgiver, eller nævne nogen navne eller i øvrigt hænge nogen ud ved navns nævnelse.

Ikke desto mindre blev en enkelt sætning fremhævet og taget ud af kontekst og jeg blev kaldt ind til møde med de høje herrer.

Det er nu i et vidst omfang sket igen.

Så her står ikke noget negativt om nogen som helst.

Kun glade budskaber her.

Move along...

7 comments:

  1. Fuck da dem... der stå ikke noget info som ikek står på deres hjemme side... Det er ikke hemmeligt og de kan ikke bestemme over din private egendom som er din blog !? Det de gør er ulovligt... du kan sagsøge deres røv langt ned i helvede !?

    ReplyDelete
  2. Der er en historie her fra computerworld om netop den slags sager.

    Nu kaldte jeg dem i marketing for marketing-aber, og ligegyldigt hvor sandt det er, så er dt jo nedladende, og kan betragtes som iloyalt. Så nu er det væk fra min blog.

    Det er dog ikke helt væk fra google cache endnu, men det kan jeg jo ikke gøre noget ved ;)

    ReplyDelete
  3. Det kan også være, at der er hjælp at hente fra resonans.

    Selv om de tilsyneladende mest henvender sig til offentligt ansatte...

    ReplyDelete
  4. Nu er jeg STOR tilhænger af ytringsfriheden så selvfølgelig burde en arbejdsgiver ikke få sine ansatte til at "censurere" deres blog.

    På den anden side - man bør også respektere sin arbejdsgiver eller i det mindste gøre arbejdsgiveren opmærksom på ting der ikke er optimale, og her er ens blog måske ikke det fedeste talerør.

    Men det er vi sikkert heller ikke enige om ....

    ReplyDelete
  5. Apropos censur - er det nødvendigt at moderere kommentarer på din blog?

    ReplyDelete
  6. Jo, det er vi faktisk HELT enige om! Jeg synes man bør gøre det, der er optimalt for sin virksomhed først. Jeg mener oprigtigt, at det skader virksomheden, hvis teknikere (som jeg) tvinges til at bruge et sprog (og en mail signatur) der passer bedre til sælgere end teknikere. Jeg har selvfølgelig sagt dette til min chef først. Og til hans chef bagefter. Da ingen af delene hjalp havde jeg ingen andre steder at slippe af med mine fustrationer end min blog. Derefter blev jeg censureret der.

    ReplyDelete
  7. Omkring censur:

    Spam gør det nødvendigt... Men jeg skal jo nok udgive alle kommentare, lige så snart jeg ser dem. Lige meget om jeg er enig med dem eller ej.

    Det skulle jeg mene, at jeg har vist tidligere, allerede.

    ReplyDelete