21 November, 2007

Ikke så mange grunde til at bruge DashCode længere

For dem af os, der er skiftet til Leopard er der ikke så mange grunde til at bruge DashCode som der var til at bruge beta versionen af DashCode i Tiger.

For eksempel var noget af det første jeg lavede med DashCode at pille oversigten over forsinkelser ud fra HURs hjemmeside. HUR skyndte sig at lave om i deres hjemmeside, så den ikke virkede længere. Jeg lavede en version 1.0.1 som virkede igen. De lavede deres side om så den ikke virkede endnu en gang. Jeg kunne sikkert have fortsat med at lave min TrafikInfo widget om igen og igen, men med de nye Web Clips er det heldigvis ikke nødvendigt længere.

Nu har jeg en lynhurtig oversigt over HUR og Metros forsinkelser, lige på mit dashboard.


Det er sgu smart :)

Jeg lavede også en lille RSS reader, som den nye Mail har gjort overflødig.

2 comments:

  1. For os knapt så tekniske mennesker - web clips? :)

    ReplyDelete
  2. Web clips er noget den nye safari 3 kan :)

    Det er pisse smart! Man trykker på en "web clip" knap i sin safari toolbar, og trækker en firkant over det område som man kunne tænke sig skulle blive til en widget, og wupti, så har man en ny og skinnende widget!

    ReplyDelete