03 February, 2007

Jeg har det godt

I sin tid var min blog et sted hvor jeg udgød harme over alle de ting, der ikke var i orden. Alle de ting, der gjorde mig vred. Alle de ting, der bare ikke var gode nok.

Nu er det fredag aften. Svigerfamilien er lige taget hjem. Gitte er faldet i søvn inde foran fjernsynet. Jeg har gået og ryttet de sidste madrester op. Drukket det sidste rødvin. Skruet alt lyset ned på hygge belysning, så der ikke er helt mørkt, hvis Gitte vågner midt om natten og gerne vil ind i seng, men heller ikke er så lyst at det er generende imens man sover.

Imens jeg gik og lagde resterne af oksestegen i køleskabet, og skruede lyset ned på hygge belysning, og lagde mit tøj ud i bryggerset, og kiggede på de nye billeder vi har fået hængt op på vægene, så gik noget op for mig:

Jeg har det godt!

Jeg er lykkelig lige nu.

Det har været en god og hyggelig aften med svigerfamilien. Hvor meget bedre kan det blive, end når selv en aften med svigerfamilien er god og hyggelig? Når man kan gå fra rum til rum (og der er mange i den her lejlighed) og hvert rum har sin egen stemning og sin egen anvendelse, og man er glad ved hvert rum og kan glæde sig over indretningen?

Jeg har en dejlig kæreste. En familie jeg gider se. En svigerfamilie jeg er glad for! (Det er ikke noget at kimse af). En virkeligt lækker lejlighed. Gode venner (som har inviteret mig til fest i morgen).

Mine værste problemer lige nu er leveringstiden på den robot støvsuger jeg gerne vil have, det faktum at der er ikke mindre end to fester som mine forskellige venner holder, som jeg er inviteret til, og at jeg ikke lige kan tage mig sammen til at række ud efter fjernbetjeningen, som ligegr ovre i vindueskarmen.

Jeg har det godt.

1 comment:

  1. Damn.. jeg må til at svinge pisken lidt mere over dig du skal sgu da ikke gå og ha det godt ;-)

    ReplyDelete