01 February, 2007

Buzz words

Hvorfor er det, at almindeligt fornuftige mennesker mister evnen til at tale almindeligt dansk når det handler om erhverv? Jeg ville mene, at folk, der er i stand til at starte deres egen virksomhed og drive den til success beherskede det danske sprog. Hvad er der for ekempel sket med gode ord som "vokse" eller "gro?" "Vækste" er ikke et ord!

Vi sidder til Edison prisuddelingen (hvor Zmag er nomineret) og lytter til en ellers veluddannet mand, som udtaler sig om gode råd for hvordan Zmag skal komme videre, men manden behersker ikke det danske sprog nok til at vide at "vækste" ikke er et ord! Hvordan skal man tage sådan en mand seriøst?

Hvorfor har "buzz words" sneget sig ind i det danske sprog og hvorfor er de så elendige?

2 comments:

  1. Proaktiv er også højt på listen over elendige og irriterende "buzz words."

    Med det sagt, så er dette et indlæg hvor jeg brokker mig over andres dårlige beherskelse over det danske sprog, og nemesis påbyder, at jeg har stavet forkert til mindst et ord, begået mindst en gramatik fejl, eller på anden måde forfejlet mit brug af det danske sprog på mindst en måde.

    Det står jer frit for at påpeje det.

    ReplyDelete