22 February, 2007

Office suite

Jeg er stor fan af iWork og jeg bruger Pages til alle mine tekst redigerings behov. Dem, der bruger KeyNote siger, at det er helt fantastisk, men jeg holder ikke så mange foredrag, eller lignende ting, der kunne give mig anledning til, at lave præsentationer.

Jeg har imidlertid brug for at lave en masse figure til mine dokumenter. Det har OmniGraffle hjulpet mig med, og mit liv har været bedre p.g.a det.

Jeg har også brug for at arbejde med regneark. Det har der ikke rigtigt været noget værktøj, der kunne hjælpe mig med. Nu er der Tables 1.1, som i version 1.1 har fået Excel eksport, som (desværre) er helt nødvendigt, da resten af verden stadig bruger MS Office. Med Tables 1.1 kan de få lov til at bruge deres væmmelige produkt i fred, og jeg kan bruge et produkt, der er lækkert og rart og som kan importere og eksportere Excell regneark, så de aldrig opdager, at jeg ikke vil have noget med deres office pakke at gøre.

Nu er Word .doc og Excell .xls filer i sandhed reduceret til et transport format, jeg kun er nødsaget til at bruge når jeg skal udveksle dokumenter med andre.

No comments:

Post a Comment