09 February, 2007

Støvsugning

I går blev køkkenet støvsuget. Lige nu er stuen ved at blive støvsuget. Jeg har ikke rørt en finger!

Det er som om der bliver gjort rent på magisk vis. Som om nogen kommer og støvsuger for mig, helt uden jeg skal gøre noget som helst, eller, dvs. den hang godt nok fast i en bunke ledninger og gav op en enkelt gang, men efter jeg havde ryttet ledningerne op, så gik det uden problemer.

Det er den nye Roomba, som vi har anskaffet os! Den virker rent faktisk! Den kommer ind i hjørnerne, under sofaen, og andre setder, hvor ellers kun en mor er grundig nok til at komme ind! Den bliver ikke træt og skal have kaffepauser.

Der er lige nogle ting man skal være opmærksom på: Der skal ikke ligge en bunke ledninger og flyde i hjørnet, der skal være ryttet op inden man starter. Den slags ting, som man normalt husker når man selv støvsuger. Desuden er det nok en god idé at være der første gange den støvsuger et givent rum, så man lige kan se, om der er nogen ting, som skal fjernes, eller om man skal rykke stolene ud, så den kan komme til alle vegne.

Den er helt klart et af de bedre køb jeg har gjort i lang tid.

Og det tog den ikke mere end en halv time at støvsuge stuen. Jeg kunne sikkert have gjort det hurtigere selv, men på denne måde kunne jeg bruge tiden på andre ting, som at blogge!

1 comment:

  1. Livet er skønt :-) Man fatter slet ikke hvor pisse sejt der er at man aldrig mere skal behøve og støvsuge. Og hvis man endelig føler for at gøre der selv så følger der en lille fjernbetjening med til støvsugeren. Så kam man sidde ned over en kop kaffe og få støvsuget hele hytten. Eller bedre endnu hvis man kender nogen børn kan man fortælle dem at det er en "fjernstyret bil" så imens de leger så bliver der støvsuget... Det var noget jeg lige sad og tænke over i bussen idag. Næste gang min lillebror kommer så får han lov at tag min støver suger med op på på loftet og "lege" med den i mit loftrum.... *lol* Han finder aldrig nogen sinde ud af at han har støvsuget hele lortet Muuuuh ha ha ha haaa

    ReplyDelete