26 April, 2007

Hørt fra en ekstern konsulent

Jeg ved ikke hvad det er med eksterne konsulenter. De er så utroligt nemme at brokke sig over. De er så nemme at nedgøre. De er så sjældent pengene værd.

Som et lille illustrativt eksempel kan jeg citere en konsulent vi har i huset for tiden:

Konsulent: "Det er det jeg hader ved Java - alle de semikoloner! Hvorfor kan jeg ikke bare trykke enter?"

Heldigvis kunne vi andre bare grine lidt ad det... med mennesker, der synes der er for mange semikoloner, der har man jo bare tabt - de er jo helt uden for pædagogisk rækkevidde...

5 comments:

  1. Jeg kan hurtigt ringe og sælge jer en dygtig konsulent hvis det skulle være jeg har massere også nogen der godt kan lide semikoloner ;-)

    ReplyDelete
  2. Han er også lidt træt af at vores prog godt kan kende forskel på store og små bogstaver... det er han ikke helt vandt til...

    ReplyDelete
  3. *lol* måske skulle han prøve at skrive sin kode i word så kan han også centrere det så det ser pænt ud.

    ReplyDelete
  4. Var der ikke noget om at du var ret glad for Ruby? ;)

    Der kan man jo bare trykke enter...

    ReplyDelete
  5. Jo, der kan man bare trykke enter ;)

    ... men Ruby kender også forskel på store og små bogstaver (og tillader flere sattements på samme linie adskildt af semikolon), så det er nok også for svært for vores lille konsulent...

    ReplyDelete