14 September, 2007

Git

Nørde-indlæg... almindelige mennesker kan springe dette indlæg over.

Efter i lidt tid at have ægret mig over ikke at kunne have .pages, .numbers og lignende bundle filer i Subversion uden problemer, og efter at have Googlet rundt for at finde en løsning, bare for at opdage, at det er sat til en feature som kommer med i version "aldrig."

Efter at have kigget mig lidt omkring og overvejet svk, så endte jeg med git.

Det det i virkeligheden handler om, er let at kunne tale sammen med svn og at have noget der gør det lettere at vedligeholde bundles. Grundlæggende ting, som ikke lægger filer inde i bundles, men stadig kan holde styr på dem. Git virker som den bedste løsning lige nu. Desuden er der lavet en helt masse hjælp til folk, der (som mig) kommer fra subversion.

Endelig kan jeg have min dokumentation under versionskontrol, sådan som det skulle have været fra starten, hvis bare Subversion og iWork havde kunnet tale pænt sammen.

2 comments:

  1. GIT har også en masse andre fede features, så som at den holder styr på dine merges.

    Så selv om at du har branchet 20 gange og comittet i dem alle, og merget på kryds og tvers af dine branches. Så kan du merge alle ændringer ned i din trunk, uden at skulle specifere revision på hvorfra du vil merge.

    Derudover så er git lavet af verdens egoistike mand (det er positivt i denne sammenhæng)

    Hvis du vil have 1 times hade snak så se den her.

    Linus Torvalds on GIT

    ReplyDelete
  2. Du bliver rigtig glad for git!

    Alene 'rebase' er værd at skifte for!

    man git-rebase

    Farvel til fjollede 3-way-star-merges B-)

    ReplyDelete